vineri, 30 mai 2008

Ia cartile preferate cu tine

Editorii mai tradiţionali cred ca oamenii vor prefera întotdeauna să citească cărţi publicate pe hârtie în detrimentul celor făcute special pentru PC sau laptop (e-books), dar există şi o serie de oameni care cred că viitorul cărţilor este în altă parte. Adolescenţii japonezi citesc cu plăcere diverse cărţi făcute pentru cel mai mic ecran...ecranul telefonului mobil. Cu milioane de posesori de telefoane mobile în întreaga Japonie, accesul la email de pe telefon este un lucru obişnuit. Acest lucuru a constituit baza introducerii cărţilor scrise special pentru telefonul mobil. Acestea sunt trimise pe capitole, prin fişiere de email, având maximum 2000 caractere. Cel mai mare succes înregistrat până acum a fost cu romanul intitulat "Deep love". Datorită popularităţii acestuia, a fost publicată şi o versiune tipărită. Acest succces a inspirat alţi antreprenori să îşi facă web site-uri specializate pe cărţi pentru telefonul mobil. Astfel că pentru o taxă de câţiva dolari lunar, utilizatorii pot primi cărţile prin email. O dată cu explozia telefoanelor mobile şi în Romania cred că ar putea avea succes un astfel de concept, mai ales că producerea unor astfel de cărţi nu ar fi deloc costisitoare.

Citeste mai mult...

miercuri, 28 mai 2008

În curând...

Voi pune curând pe blog, diverse modele de planuri de afaceri, care sa atinga gat mai multe puncte şi modelul de plan care mie mi se pare cel mai complet, de asemenea, voi pune cateva planuri de afaceri gata facute.

Citeste mai mult...

Cum poti face bani conducând

De ceva vreme, pe strazile din principalele orase ale Romaniei circula automobile, noi, curate, dar mai ales inscriptionate cu mesajul "Masina publicitara gratis".Acest nou tip de reclama aparut pe piata romaneasca se bazeaza pe un principiu simplu: o companie creeaza o flota auto de minimum 100 de autoturisme, pe care lipeste autocolante, cumparate de firmele interesate de promovarea brandului lor. Ideea a fost preluata, evident, din Europa Occidentala, conceptul fiind cunoscut sub termenul "vehicle wrap". Cu toate ca aceasta afacere a fost privita la inceput cu retinere, mai ales de prorietarii de automobile care isi incredinteaza cu multa reticenta autoturismul firmelor care sa lipeasca mesaje publicitare pe acesta, iar pe de alta parte de companiile care doresc sa isi promoveze imaginea in mod traditional, reclamele pe masini reusesc sa-si croiasca drum prin spatiul public autohton. Mecanismul este simplu. Cand o persoana doreste sa aiba lipite autocolante cu reclame pe automobilul propriu, se adreseaza companiei , iar ei incheie un contract, prin care se oferă lunar 200 de euro. In urma semnarii contractelor, clientii se obliga sa parcurga 40 km zilnic si sa mentina propriul autovehicul curat. Masina nu poate sa fie mai veche de cinci ani.
  • Investitia initiala intr-o companie specializata pe activitatea de publicitate pe masini este estimata intre 5.000 si cateva zeci de mii euro.
  • Profitul dupa un an de activitate este cuprins intre 5.000 si 10.000 euro.
  • In prima luna de functionare flota ideala de masini este de 100 de autoturisme si poate ajunge la 500 de autovehicule dupa o jumatate de an.

Voi v-aţi lăsa masina sa fie acoperită de publicitate?

Citeste mai mult...

marți, 27 mai 2008

DVD- ul tău...pentru o zi

Chiar daca rata pirateriei este mare în Romania şi locurile de unde poţi închiria DVD - uri sunt puţine, aceste lucruri se pot schimba în curând, odată cu creşterea nivelului de trai al românilor şi cu vânzări tot mai mari la sisteme home cinema. Românii vor prefera să închirieze dvd-uri în loc să le pirateze. Vă voi prezenta două tipuri de astefel de locuri de unde se pot închiria DVD - uri. Unul este din Australia iar celălalt din SUA. Primul este magazinul australian Redroomdvd, care este un magazin semi-automat de închiriat dvd-uri. Pentru începul clienţii intră într-o încăpere care este plină cu ecrane sensibile la atingere de unde îşi pot alege titlul filmului, pot citi cronici, pot viziona trailerul. Apoi clientul îşi foloseşte cardul de membru pentru a luat dvd-ul din tonomat. Magazinul este deschis 24/7 şi nu percepe taxă de ore târzii. Astfel proprietarii economisesc bani, pentru că nu au angajaţi. Al doilea tip de magazin de acest gen este amplasat în San Francisco şi se numeşte DVD Station. Clienţii acestor magazine pot închiria filmul de la o locaţie şi îl pot aduce înapoi la altă locaţie a magazinului fără costuri suplimentare. Preţul pentru acest serviciu este de 1 $ pe zi. Acest tip de afacere poate fi foarte folositor daca este amplasat în aeroporturi, astfel când vei călători, vei putea lua filmul de la magazinul din San Francisco, şi îl vei putea lăsa la magazinul din New York.

Citeste mai mult...

luni, 26 mai 2008

Jucarii de inchiriat

Orice părinte are undeva în casă depozitate jucăriile cu care copilul nu se mai joacă. Le cumperi astăzi şi copilul creşte repede şi nu le mai foloseşte. Iată ce puteţi face pentru a scăpa de toate aceste griji. Alternativa este oferită de firma texană Babyplays, care propune ca în fiecare lună să fie primite prin poştă un număr de 6 jucării pe care părinţii le pot ţine cat vor. Taxa lunară pentru acest serviciu variază între 30 - 60 $. Când le trimit înapoi, aceştia primesc un set nou de jucării. Această firmă se bazează pe comoditatea clienţilor, care preferă să închirieze în loc să cumpere. Acest concept de închiriere este în creştere la nivel mondial, oamenii preferând să închirieze diverse produse în loc de a le cumpăra.

Citeste mai mult...

Ceai personalizat

Nu ţi-ai dorit vreodata o aroma specială de ceai şi nu ai putut-o găsi nicăieri, o aromă unică, doar pentru tine? Ei bine, uite care poate fi soluţia!! Compania newyorkeză Design a tea, fondată acum 2 ani, a dezvoltat un concept prin care vizitatorii site-ului îşi pot face un ceai personalizat doar prin câteva clickuri. Procesul începe atunci când este selectată o bază pentru aromă, de exemplu ceai negru, de acolo poţi selecta încă două sau trei arome dintr-o varitate de 40 de arome. Apoi poti alege daca ceaiul va fi vrac sau la pliculeţ. Preţul este de 5 $ pentru 10 pliculeţe sau 22 g. Compania trimite doar în SUA şi Canada. Ceaiul este un produs din ce in ce mai cautat in Romania, au aparut si magazinele specializate in ceai, asa ca este o piata in crestere, de ce sa nu intrati cu un concept nou pe aceasta piata?
site-ul companiei http://www.designatea.com/

Citeste mai mult...

duminică, 25 mai 2008

Studio de înregistrări pentru trecători | Idei de Afaceri

Acest tip de afacere poate prinde foarte bine în orice mall din lume sau în orice zona aglomerată şi este încă un exemplu cum serviciile profesionale încep încet,încet să fie disponibile şi maselor. Firma taiwaneză Timestudio oferă sesiuni de înregistrări pentru oricine. Studio-ul este amplasat într-una dintre cele mai aglomerate zone din Taipei. Cele două mini studio-uri de înregistrări le oferă posibilitatea oamenilor de a înregistra un CD pentru aproximativ 35 $. Studio-ul dispune de o cabină de înregistrări şi de o cabină de control, pe care o controlează un inginer audio. Studio-ul are faţada din sticlă, unde sunt amplasate boxe şi permite trecătorilor să vadă cine şi ce înregistrează, astfel cei care sunt în acel moment în cabină se vor simţi ca nişte vedete şi de ce nu, poate îşi vor trăi cele 15 secunde de celebritate. După ce "artistul" a terminat de înregistrat, i se face o poză pentru coperta albumului si CD-ul este făcut. Nivelul investiţiei este în jur de 15,000 - 20,000 euro şi necesită doar un angajat, inginerul de sunet, asta dacă nu chiar dvs vă pricepeţi.

Citeste mai mult...

sâmbătă, 24 mai 2008

Tonomatul de umbrele | Idei de Afaceri

Puteţi să puneţi afacerea la categoria "de ce nu m-am gandit la asta până acum". O companie Norvegiană, Paraplyselskapet AS a intrat pe piaţă cu un concept de tonomate de umbrele pe care le-a plasat în zone dens populate. Tonomatul acceptă diverse cărţi de credit şi este un real succes în Norvegia şi Marea Britanie, ţări unde sunt în funcţiune nu mai puţin de 20 de astfel de aparate. Aparatele beneficiază de un sistem inteligent de comunicare, cu ajutorul caruia se monitorizează stocul de umbrele, eventualele defecţiuni, etc. Pe lângă veniturile provenite din vânzarea umbrelelor, compania are venituri si din vanzarea de publicitate pe umbrele si pe exteriorul tonomatelor. Această afacere poate fi foarte profitabilă în oraşele mari în care plouă mult, sau în care plouă neaşteptat, aşa cum este Bucureştiul, Timişoara, Constanţa sau Iaşi.

Nivelul investiţiei este relativ mic, aproximativ 10,000 - 15,000 euro pentru cumpărarea tonomatelor şi pentru obţinerea autorizaţiilor de la primărie. Necesită un număr mic de angajaţi pentru gestionarea aparatelor

Citeste mai mult...

vineri, 23 mai 2008

Faceţi bani mergând pe bicicletă | Idei de Afaceri

Sună interesant, nu? Daca nu te deranjează ca pe bicicleta ta să fie scris ceva, o să fie chiar bine. Conceptul se bazează pe publicitate pe bicicletă. Compania cu sediul în Amsterdam, RedStarMedia a încercat marea cu degetul şi acum reuşeşte să facă bani din mersul pe bicicletă. Sub sloganul "I cycle for free" compania oferă studenţilor din 22 centre universitare din Olanda biciclete gratis. nu este de mirare că s-au înscris 6000 de studenţi. Cei care vor sa îşi faca publicitate îşi pot pune mesajele pe triunghiuri de 25 de cm ce vor fi amplasate pe cadru si pe aripi. Acest tip de publicitate alternativă începe să prindă din ce în ce mai mult, fiind o situaţie win-win pentru ambele părţi. Măcar acest tip de publicitate este o alternativă la deja plictisitoarele reclame TV. Chiar daca in Romania cred ca este prematur de implementat un astfel de sistem, sper ca in viitorul cat mai apropiat sa se inyample si acest lucru.

Citeste mai mult...

joi, 22 mai 2008

Curaţătorie de haine...la birou | Idei de Afaceri

     Afacerea se bazează pe faptul ca oamenii au din ce în ce mai puţin timp liber şi în acest timp liber vor să se relaxeze şi să stea cu familia, nu să facă diverse comisioane. M-am gandit la acest tip de afacere când treceam într-o zi pe lângă multele clădiri de birouri din P-ţa Victoriei. 
     
    Afacerea e relativ simplă şi poate fi specializată doar pe curăţatul costumelor, al hainelor de stofă şi a cămăşilor. Se amplasează o curăţătorie în interiorul unei clădiri de birouri, dimineaţă când oamenii vin la servici îţi lasă hainele la curăţatorie, iar seara când pleacă şi le pot lua gata curăţate şi uscate.
    De asemenea se pot face comenzi pentru ca hainele să fie luate direct din birou, fară ca persoana sa mai fie nevoită să stea la coadă. Va fi un aflux de oameni dimineaţă, când oamenii vin la servici pe la 7:30 - 8:30 şi seara când aceştia pleacă pe la 17:00 - 20:00. Nivelul investiţiei va fi în jur de 50.000 euro şi va necesita în jur de 6 angajaţi, dintre care 4 pot fi angajaţi part-time pentru momentele de aglomerare de dimineaţă şi seara.

Citeste mai mult...

luni, 19 mai 2008

De ce am facut blogul...

Am început acest blog cu scopul de a vă prezenta diverse afaceri mai mici sau mai mari, obişnuite sau mai puţin obişnuite, gândite de mine sau de alţii, dar o alternativă la afacerile Fornetti sau "firma de termopane" pe care le găseşti la orice pas. Poate unii dintre voi vor lua o idee prezentată pe blog si o vor transforma în afacere, poate aşa se mai colorează peisajul de afaceri din România. Vă doresc mult succes şi la cât mai multe milioane!!

Citeste mai mult...