joi, 25 decembrie 2008

Evaluarea unei idei de afaceri | Idei de Afaceri

Orice afacere pleaca de la o oportunitate care este descoprita de catre antreprenor. Unele dintre cele mai cunoscute afaceri au plecat de la nevoia clientului pentru un serviciu care nu era disponibil pe piata. Sa luam ca exemplu Dell. Afacerea a fost inceputa de catre Michael Dell care nu gasea pe piata calculatoare care sa ii satisfaca nevoile. Calculatoarele in acele vremuri erau standard iar el a descoperit oportunitatea ca oamenii aveau nevoie de calculatoare personalizate care sa ii ajute in domeniul in care activau. Sa terminam cu lectia de istorie si sa revenim la ale noastre. O sa va pun dau exemplu de 5 intrebari pe care trebuie sa vi le puneti atunci cand descoperiti o noua oportunitate de afaceri.

1. Chiar exista cerere pentru produsul/serviciul dumneavoastra? sau daca vreti sa pun altfel problema "Credeti ca oamenii vor fi dispusi sa plateasca pentru serviciul dumneavoastra"? - Este foarte important sa realizati un studiu de piata bun, pentru ca altfel veti descoperi ca cererea nu este atat de mare cum credeati si o sa aveti probleme financiare.
2. Cat de greu este de realizat afacerea? - Sunt sigur ca daca va intrebati prietenii sau cunostintele toti o sa va spuna ca au o idee de afacere extraordinara, ca sigur ca dublati banii in 6 luni, dar daca ii intrebati de ce nu fac afacerea o sa va spuna ca nu au timp sa se ocupe de asta. De fapt este vorba ca sunt foarte multe lucruri mici sau mari mari de rezolvat, iar pentru profitul pe care il va aduce afacerea, ideea este mult prea complicata.
3. Cat credeti in ideea dumneavoastra de afacere? Pe moment veti fi foarte entuziasmat de catre oportuninatea descoperita de dumneavoastra. Dar, va sugerez sa asteptati o 1-2 luni, sa va ganditi in detaliu la toate costurile si autorizatiile pe care le implica noua dumneavoastra afacere, sa realizati un plan de afaceri si abia dupa aceea veti vedea daca este viabila sau nu.
4. Ce concurenta aveti pe segmentul dumneavoastra de piata? Trebuie sa stiti absolut totul despre concurenta, care sunt puctele slabe, care sunt punctele forte ale afacerii lor. Trebuie sa vedeti daca mai este loc pe piata sau piata este saturata. Este foarte indicat sa gasiti o diferentiere intre firma dumneavoastra si concurenta pe care sa o exploatati la maxim. De exemplu intr-o firma de curierat rapid, cand celelalte firme pot livra pachetul in 24 ore, sa spunem, firma dumneavoastra se poate lauda ca il poate livra in 12 ore.
5. Este publicul pregatiti pentru afacerea dumneavoastra? Multe afaceri au esuat de-a lungul timpului pentru ca nu au fost lansate la momentul oportun fie ca au fost lansate prea devreme sau prea tarziu. Faceti un studiu de piata sa va asigurati ca lumea este pregatita pentru ideea dumneavoastra inovatoare.

Articole similare:



0 Comments:

Trimiteți un comentariu