luni, 25 august 2008

Cum stabilesti pretul? (I)

M-am gandit sa va prezint cateva metode, sau daca vreti sa le spuneti strategii, pentru a stabili pretul pentru un produs / serviciu pentru afacerea (viitoarea afacere a) dumneavoastra, iar daca nu aveti afacere, sa vedeti de ce sunt puse unele preturi mai incomode.
1. Preturi fractionare - acestea se refera la preturile pe care de obicei le vedeti la supermarketuri / hipermarketuri, de gen 4.99 lei sau 8.99 lei. Aceasta tip de stabilire a preturilor a aparut in anii `80 si de atunci tot mai multi comercianti folosesc aceasta strategie, desi nu s-a demonstrat stiintific ca oamenii cumpara mai mult datorita acestor preturi.
2. Preturi exclusiviste - Este folosit de marcile de lux care stabilesc preturi foarte mari pentru produsele lor, tocmai pentru a le da un aer exclusivist, de calitate superioara.
3. Preturi care aduc bacsis - Sunt stabilite anumite preturi tocmai pentru care primirea unui rest sa fie o povara. Sa luam de exemplu o parcare cu plata: daca tariful pe ora este de 0.75 lei, multa lume o sa plateasca cu o bancnota de 1 lei si nu o sa mai astepte restul de 0.25 lei. Sau la firmele de taxi unde Km nu este niciodata o suma rotunda (1,69 lei, 1.95 lei)
4. Preturi de compensare - Aceste preturi sunt folosite de catre companiile de telefonie mobila care iti ofera un telefon la un pret foarte mic daca iti faci un abonament pe "n" ani. De fapt preturile sunt coborate sub costuri pentru a fi urcate foarte multe la alte servicii/produse conexe.

Articole similare:



0 Comments:

Trimiteți un comentariu